Gratis overstapservice

Onze gratis overstapservice neemt u alle rompslomp rond het overstappen uit handen en zorgt ervoor dat u tussentijds niet zonder abonnement komt te zitten. Deze service geldt voor overstappen tussen de volgende aanbieders: KPN, Tele2, Telfort, Online, T-MobileXS4ALL en Ziggo. Voor alle andere aanbieders geldt dat u natuurlijk ook via onze vergelijkingssite kunt bestellen, maar dat u dan zelf uw huidige abonnement moet opzeggen.


Advies nodig?

Twijfelt u of het verstandig is om nu over te stappen naar een andere aanbieder of heeft u andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op, wij zijn u graag van dienst om u verder te helpen.

Stappenplan:

1) Controleer uw huidige abonnement
Controleer wanneer uw huidige abonnement afloopt voordat u gaat overstappen. Als uw minimale contractduur nog niet is afgelopen, dan kunt u tijdens uw bestelling aangeven dat u het nieuwe abonnement wilt laten ingaan op de laatste dag van uw huidige abonnement.

2) Bestel uw nieuwe abonnement
Bestel via onze postcodecheck het abonnement van uw keuze en geef in het bestelformulier aan dat u wilt overstappen. Als u uw huidige contractnummer even niet bij de hand heeft, dan kunt u dit nummer tot 14 dagen na uw bestelling alsnog aan ons doorgeven.

3) Bevestigingsbrief nieuwe aanbieder
Binnen enkele dagen ontvangt u een bevestigingsbrief van uw nieuwe aanbieder. In deze brief staat onder andere de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement. Een totale overstap neemt gemiddeld 4 weken in beslag.

4) Opzegging huidige abonnement
Wanneer u overstapt van én naar KPN, Tele2, Telfort, Online, T-Mobile, XS4ALL en Ziggo wordt uw huidige abonnement door onze overstapservice automatisch opgezegd. Heeft u nu een abonnement bij een andere aanbieder, dan dient u het huidige abonnement na ontvangst van de bevestigingsbrief van uw nieuwe aanbieder zelf op te zeggen.

Let op: De overstapservice geldt niet voor losse televisiediensten zoals het standaard tv-abonnement van Ziggo of Digitenne, deze dient u altijd zelf op te zeggen. Alleen wanneer het tv-abonnement onderdeel uitmaakt van uw huidige internet-pakket wordt dit abonnement automatisch opgezegd.
Ook wanneer u overstapt van of naar een glasvezelabonnement dient u het bestaande abonnement zelf op te zeggen. Indien u geen gebruik maakt van de overstapservice, zeg dan pas op nadat u een bevestiging van uw nieuwe provider heeft ontvangen met daarin de opleverdatum. Zo weet u precies per welke datum u uw huidige televisie- of glasvezelabonnement op kunt zeggen.

5) Installatie
Voordat het werkelijke overstappen plaatsvindt, ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket inclusief handleiding. Heeft u gekozen voor een monteurinstallatie? Dan wordt u zo snel mogelijk gebeld voor een installatie afspraak.